ביטחון עצמי של העובדים

6 פעולות פשוטות להעלאת הביטחון העצמי והמוטיבציה של העובדים שלך (וההצלחה שלך)

רבים מאתנו, בעלי העסקים והמנהלים נאלצים להתמודד עם עובדים, שותפים, או שותפים עסקיים בעלי ביטחון עצמי נמוך, דבר המשפיע על ביצועיהם ועל רמת המוטיבציה שלהם. על אף שפעמים רבות הביטחון העצמי הנמוך אינו מוצדק, אין ספק שהוא פוגע בביצועי אותו האדם, ולכן גם משפיע לרעה על מידת ההצלחה שלנו.

כיצד ביכולתנו לסייע לאנשים העובדים אתנו להעלות את הביטחון העצמי?

1. הגדלת אחוז ההצלחות שלו

מרכיב מרכזי בתחושת הביטחון העצמי של כל עובד הוא היחס בין ההצלחות שלו לכישלונותיו. זו הסיבה לשחיקה הגבוהה בעיסוקים בהם אחוז אי-ההצלחות גבוה, למשל מכירות טלפוניות, או שיווק רב שכבתי. ככל הניתן תכננו את הדברים כך שעובדיכם יחוו יותר הצלחות – גם אם קטנות, ובכך תתרמו להעלאת הביטחון העצמי שלהם. הביטחון העצמי הגבוה יביא לתוצאות משופרות גם בתחומים יותר משמעותיים. למשל, במקום יעד חודשי קבעו יעד יומי. באופן כזה העובד יוכל לחוות פי 20 יותר הצלחות!

2. משוב חיובי על הצלחות

מנהלים רבים תופסים ביצוע מוצלח כדבר מובן מאליו. איש המכירות סגר עסקה? ברור, זה התפקיד שלו! מנהל הרכש הצליח להוריד את עלות חומרי הגלם ב- 5%? על זה הרי משלמים לו משכורת!

מובן שאתם צודקים, איש המכירות מצופה לסגור עסקאות, ותפקידו של איש הרכש לחסוך בעלויות. יחד עם זאת, כאשר העובד שלכם מקבל משוב חיובי על ביצוע מוצלח, לא רק שאתם מבהירים לו שהוא אינו שקוף עבורכם, הוא חווה מחדש את ההצלחה כך שהאפקט החיובי שלה על העלאת הביטחון העצמי שלו מוכפל. בנוסף, התחושה החיובית הנלווית למשוב החיובי תגרום לו לרצות לחוות אותה שוב וכך היא תתרום עוד יותר להעלאת המוטיבציה שלו.

3. וידוא שהמשימה והיעד ברורים

אחד מהגורמים לתחושת בלבול ולפגיעה בביטחון העצמי של עובדים (וגם בשלכם!) הוא עמימות לגבי המשימה ויעדיה. רוב האנשים, בעיקר אלה הסובלים מביטחון או מדימוי עצמי נמוכים, לא יבקשו הבהרות בדיוק בגלל זה, כך שכדור השלג של ביטחון עצמי נמוך המוביל תוצאות ירודות והן בתורן תורמות לפגיעה נוספת בביטחון העצמי לא ייבלם.

ודאו שאנשיכם יודעים בדיוק מהי המשימה, מה נדרש לבצע, מה רוצים להשיג ולפי איזה פרמטרים הצלחתם תיבחן.

4. וידוא שלאדם יש את הידע והמיומנות להשלים את המשימה בהצלחה, ושהוא מודע לכך!

כאשר עובד חש שאין לו את הידע, המיומנות או התמיכה הנדרשים לשם השלמת המשימה בהצלחה, הביטחון שלו ביכולתו להשלימם, ויחד אתו המוטיבציה, יורדים פלאים. שוב, כמו בסעיף הקודם, מדובר בכדור שלג שעליכם מוטל התפקיד לבלום.

5. הרגשת ערך

כאשר אדם חש שתרומתו למערכת משמעותית, שמעריכים אותו, שמקשיבים לדעתו ומשקללים אותה בין שאר הדעות והשיקולים, הביטחון העצמי והמוטיבציה שלו יעלו. הנכונות שלו להשקיע זמן ואנרגיה כדי להמשיך ולהרגיש חלק חשוב מהמערכת יעלו, ואתם הנכונות שלו להתאמץ (=מוטיבציה) כדי שההחלטות שיתקבלו ייושמו בהצלחה. הדבר נכון לעובדים בכל הדרגים, החל ממנהלים בכירים, דרך דרגי הביניים, אנשי מכירות, ועד למזכירה או לפועלי הייצור.

6. הימנע מהשוואות

אחת מהרעות החולות של כולנו היא ביצוע השוואות, בעיקר לנוכח העובדה שבדרך כלל אנו משווים את עצמנו, או את העובד עמו אנו משוחחים, לאנשים מצליחים יותר. מכיוון שכל אחד שונה מרעהו בתכונות, ברקע, במצב האישי וכדומה, הרי שהשוואות כאלה לא רק שאינן מועילות, הן גם לא נכונות. למשל, אם נתייחס לפעילות של אנשי מכירות שטח, מעבר לרקע ולניסיון האישיים, כל אחד מאנשי המכירות פועל באזור שונה, בעל פוטנציאל לקוחות שונה והמתאפיין ברמת תחרות שונה. איזה היגיון יש בהשוואת הביצועים שלהם אחד לשני?

במחלקת טלמרקטינג הכוללת 10 אנשי מכירות טלפוניים, יהיו באופן טבעי כאלה המצליחים יותר וכאלה המצליחים פחות. גם בגמר אולימפי רק אתלט אחד זוכה במדליית הזהב ועוד שניים זוכים במדליות המשנה. כל השאר – הגם שהם ברמה עולמית, מפסידים.

הפעילות בחברה אינה תחרותית אולימפית, אלא מאמץ משותף להשגת המטרות הארגוניות והאישיות, ולכן נדרשת גישה אחרת. איכות הביצוע והתוצאות של כל עובד צריכה להיבדק אל מול הפוטנציאל שלו, ולא ביחס לעמיתיו. כך גם התגמולים והחיזוקים שהוא יקבל.

העלאת המוטיבציה והביטחון העצמי של עובדיך, שותפיך ושותפיך העסקיים היא אינטרס שלך, מכיוון שכך תרומתם לעסק שלך ולשגשוגו תגדל. איש רכש בעל ביטחון עצמי גבוה יותר יהיה יותר אסרטיבי במהלך מו"מ שינהל ויצליח להשיג תנאים מסחריים משופרים. איש מכירות בעל מוטיבציה גבוהה יותר יוציא יותר שיחות מכירה בכל יום, ואם גם ייהנה מביטחון עצמי גבוה הוא יצליח לסגור הרבה יותר עסקאות.

ההצלחה של העובדים, השותפים והשותפים העסקיים שלנו היא ההצלחה שלנו!

ששת הכלים שהוצגו במאמר זה אינם מחייבים השקעה כספית ואינם קשים ליישום. הם עשויים לחייב שינוי בהרגלי התקשורת שלכם ואולי באופן שבו אתם רגילים להתבונן על הדברים. זהו אתגר שכדאי לך לעמוד בו!

חייגו עכשיו 054-456-5254 או צרו קשר

השארת תגובה